Wzmocnij odporność swojego dziecka - jak to zrobić?

Wakacje mijają zawsze bardzo szybko. Prawdą są tu słowa: Wszystko co dobre, szybko się kończy… Niestety! A im jestem starsza, mam wrażenie, że każde kolejne wakacje mijają jeszcze szybciej.

No, ale nie o tym miał być ten wpis.

Zatem o czym?

Żegnając wakacje, witamy nowy rok szkolny i wizja jesienno- zimowej pory. A co za tym idzie? Czas przeziębień, katarów, kaszlów…Oczywiście, każdemu rodzicowi zależy, by dzieci były zdrowe. Dlatego Kochani zadbajcie o odporność swoich pociech za pomocą diety! A naprawdę zobaczycie różnicę:)

4 KROKI  jak postępować, by wzmocnić odporność dziecka!

KROK 1

Doceń probiotyki

Żywe kultury bakterii mają zbawienny wpływ na odpowiednie funkcjonowanie układu pokarmowego, a co za tym idzie budowanie odporności, poprzez stymulowanie wzrostu prawidłowej flory bakteryjnej. Podawaj swojemu maluchowi fermentowane napoje mleczne, czyli kefiry, jogurty naturalne, maślanki, które zawierają żywe kultury bakterii.

KROK 2

Zadbaj o odpowiednią ilość kwasów tłuszczowych omega-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 zapewniają m. im. prawidłowy rozwój układu nerwowego, wspomagają odporność , działają przeciwzapalnie. Znajdziesz je w rybach morskich (łosoś, makrela), dobrych jakościowo olejach roślinnych , orzechach włoskich.

 

KROK 3

Zapewnij dziecku pełnowartościowe białko!

Białko to makroskładnik diety, który bierze udział w budowie i odbudowywaniu komórek oraz tworzeniu ciał odpornościowych, enzymów i hormonów. Zatem, jeśli nie ma przeciwwskazań, wskazane jest włączenie do diety dziecka produktów mlecznych, mięsa, ryb i jaj.

KROK 4

Dbaj o odpowiednią podaż witamin i składników mineralnych!

Szczególną uwagę zwróć na ilość witaminy C, która pomaga zwiększyć odporność komórek na zakażenia (wirusy, bakterie).  Dodatkowo jest przeciwutleniaczem, zapobiega uszkadzaniom ścian naczyń krwionośnych. Jej źródłem są owoce dzikiej róży, aronia, natka pietruszki oraz inne owoce i warzywa.  Pamiętaj o witaminach A i tych z grupy B, które np. biorą udział w produkcji krwinek czerwonych. Znajdziesz je w mięsie, mleku, jajach, warzywach strączkowych., produktach zbożowych. Zadbaj o podaż takich produktów, które są bogate w żelazo, magnez i cynk. Te składniki również są bardzo istotne w budowaniu odporności.

Są to podstawowe zasady, którymi powinniście kierować się przez cały rok, bilansując dietę swojego dziecka.

Wzbogać dietę dziecka!

 

Kluczowe w budowaniu odporności są produkty działające przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo oraz bogate w antyoksydanty. Oto kilka moich propozycji:

- woda z miodem i cytryną – najlepiej łyżeczkę miodu zalać wodą (1/2 szklanki) i pozostawić na noc. Rano dodać cytrynę i mikstura bakteriobójcza, bogata w witaminy, potas, żelazo gotowa.

- sok z hyćki, czyli bzu czarnego źródło  flawonoidów, ale przede wszystkim dla wzmocnienia odporności zawiera mnóstwo witaminy C i A. Można podawać rozpuszczony w wodzie lub dodatek do deserów.

- olej z czarnuszki (o którym pisałam      ) – już 1 łyżeczka oleju dziennie podana na czczo, efektywnie podnosi odporność. Dlatego warto stosować go u dzieci. Zawarte w niej związki wspomagają wzmacnianie układu odpornościowego, pobudzając m.in. syntezę interferonu czy wzrost ilości limfocytów i makrofagów stojących na straży naszego zdrowia. Olej ma gorzki, intensywny smak, więc można go połączyć z innym olejem, na przykład kokosowym, miodem lub naturalnym sokiem owocowym.

- sok z aronii – dzięki kwercetynie, rutynie i witaminie C, jest doskonałym środkiem chroniącym przed przeziębieniami. Proponuję podawać dzieciom jedną łyżeczkę dziennie.

Urozmaicanie diety o te produkty w sezonie jesienno – zimowym oraz odpowiednia pełnowartościowa dieta, przyczyni się do wzmocnienia odporności Waszych dzieci i uchroni je przed chorobami :)

Życzę dużo zdrowia Wam i Waszym dzieciom :)

© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

  • Facebook App Icon
  • Twitter App Icon
  • Google+ App Icon